Verzend- en retoureninformatie

BOL.COM klanten dienen altijd vóóraf via Bol.com hun retouren aan te melden

Contact


Bob’s Adventure Store
Adres:                                         Maaspoort 6, 6001 BP  Weert
Telefoonnumer:                          0495-547434
Emailadres:                                info@bobsadventurestore.nl
KvK nummer:                              130 39510
BTW-identificatienummer:         14.24.93.041. B01
Bankgegevens:                           IBAN: NL53INGB0670393614
                                                    BIC: INGBNL2A
Aangesloten bij de brancheorganisatie CBW / Mitex


Kosten van verzending en afhandeling
Gratis levering in Nederland en België bij besteding VANAF € 20,-- .
Beneden dit aankoopbedrag bedragen de kosten voor verzending en afhandeling in Nederland en België € 5,95.
Ook is het natuurlijk mogelijk om de aankopen (zonder extra kosten) op te halen bij ons in de winkel, op bovengenoemd adres (deze optie selecteren bij het betaalproces).
De kosten van verzending en afhandeling naar andere landen binnen Europa bedragen € 10,--.

Betalingswijze

Je kunt bij ons op de volgende manieren betalen:

*Met IDEAL:
Met IDEAL kun je veilig en gemakkelijk afrekenen in onze online winkel. Het bedrag wordt direct van de betaalrekening afgeschreven en je bestelling wordt verwerkt.
IDEAL wordt ondersteund door alle grote Nederlandse banken.

*Met PayPal:
PayPal is dé veilige manier om gratis (via uw bankrekening) online te betalen zonder uw gegevens te delen. Koppel uw bankrekening of creditcard en betaal in enkele klikken.

*Overboeking op rekening:
Wanneer je liever niet wil/kan betalen met IDEAL of wanneer het een bestelling betreft welke verstuurd dient te worden naar een ander land dan Nederland, dient het factuurbedrag inclusief verzendkosten, vooraf overgemaakt te worden op bovengenoemde bankrekening.


Levertermijnen en aflevering

Tenzij uitdrukkelijk anders vermeld, betreft de plaats van aflevering het in de bestelling opgegeven afleveradres.
Bestellingen worden uit (winkel)voorraad geleverd. Indien vóór 16:00 uur besteld (op werkdagen) zal de bestelling nog dezelfde dag worden verstuurd.
’s Morgens verwerken wij de bestellingen van de vorige avond (en dag(en) indien wij gesloten waren). De bestelling wordt goed verpakt en verstuurd via Post-nl pakketdienst.  Zij leveren normaal gesproken de volgende dag, maar geven hier geen garantie op. In de regel zal het grootste gedeelte van de bestellingen binnen 48 tot 72 uur worden afgeleverd.

Bij overschrijding van de leveringstermijn zal je hier z.s.m. van op de hoogte worden gebracht, doch uiterlijk binnen 30 dagen nadat je de bestelling hebt geplaatst. Je hebt het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden, tenzij je te kennen geeft de aangekondigde langere leveringstermijn te accepteren.
Blijkt een product onverhoopt niet (meer) leverbaar te zijn, dan ontstaat er geen “recht op levering”.
Dan hebben wij het recht om je een vervangend artikel aan te bieden. Uiterlijk ten tijde van de levering wordt hiervan een melding gedaan. Je mag dit artikel weigeren en een betaling  zal worden terug gestort.

Zichttermijn en retournering

Conform de wettelijke bepalingen hanteren wij een zichttermijn van 14 dagen, ingaande op de dag van ontvangst van de goederen. Tijdens de zichttermijn dien je de goederen en het verpakkingsmateriaal voorzichtig te behandelen. Uitpakken en evt. passen (binnenshuis) is slechts toegestaan om te beoordelen of je het product wilt behouden. Het is niet toegestaan om het artikel (korstondig) te gebruiken en daarna te retourneren (géén gebruikssporen). Labels en etiketten dienen op de oorspronkelijke wijze bevestigd te blijven. Het retour gestuurde artikel moet in de originele staat zijn zodat het weer meteen verkoopbaar is.

Binnen deze zicht-periode mag je de artikelen retourneren en krijgt je het aankoopbedrag (minus in rekening gebrachte verzendkosten) terug, indien:
• het artikel in originele staat is
• het artikel ook weer in de (evt. meegeleverde) originele verkoopverpakking zit (niet bedoeld is de verzendverpakking)
• het artikel met een verzendverpakking geretourneerd wordt zodat de originele (verkoop)verpakking niet beschadigd wordt

• de originele factuur/kassabon is bijgevoegd (bij gedeeltelijke retournering kun je zelf een kopie bewaren als garantiebewijs)
• de zending voldoende gefrankeerd is
Geef aan op welk IBANnummer, (duidelijk en correct invullen), wij het retourbedrag dienen terug te storten. Ook de naam vermelden.


Er bestaat geen aanspraak op terugbetaling als het artikel is gebruikt en/of is beschadigd.
Onvoldoende gefrankeerde retourzendingen worden niet geaccepteerd, ongeacht de reden van het retourneren.
Retournering van de goederen komt voor uw eigen rekening en risico. Terugbetaling van reeds voldane bedragen (minus berekende kosten voor verzending en afhandeling) geschieden per bank. Meestal binnen enkele werkdagen, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de geretourneerde bestelling . Dit geldt ook indien je de aankoop retour brengt naar onze winkel.

RETOURENPROCEDURE:

BOL.COM klanten:
Heb jij bij ons iets besteld via Bol.com en wil je dit retourneren?
Dan dien je de retourzending vóóraf bij Bol.com aan te melden en gebruik te maken van de Bol.com retourprocedure en hun retourzegel voor verzending te gebruiken. Ook de terugbetaling verloopt dan via Bol.com.

RETOURENFORMULIER eigen webshop aankopen:
Voor retourzendingen besteld via onze eigen website dien je gebruik te maken van ons RETOURENFORMULIER.
Dit volledig ingevuld formulier kun je bij de artikelen in de retourzending bijvoegen.

Omruilen in de winkel

Als je een via internet gekocht artikel wilt ruilen in onze winkel (ook voor Bol.com bestellingen), kan dat binnen 14 dagen.

Uitzonderingen
Speciaal bestelde, gefabriceerde of aangepaste artikelen kunnen uiteraard niet worden geretourneerd of geruild.
Daarnaast zijn er artikelen die uit veiligheids- en/of hygiënische overwegingen nooit geruild of teruggestuurd kunnen worden. Hieronder vallen alle voedingsmiddelen, persoonlijke verzorgingsartikelen, EHBO-artikelen , muskietennetten, anti-insectenmiddelen, tekentangen, waterfilters en –desinfectiemiddelen en dergelijke.
Op bovengenoemde artikelsoorten is de 14 dagen bedenktijd niet van toepassing.

Retourneren i.v.m. garantie/reparatie
Via de webshop gekochte artikelen die naar ons teruggestuurd worden i.v.m garantie aanspraken en/of reparatie  dienen op eigen kosten te worden verstuurd. Na beoordeling* of reparatie zullen de (vervangende) goederen weer op onze kosten teruggestuurd worden. Wanneer vervanging of reparatie niet meer mogelijk is zal het aankoopbedrag worden gecrediteerd.
*Indien er sprake is van duidelijke gebruiksschade of slijtage zal er geen (volledige) vergoeding of reparatie plaats vinden.

test